Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

MootjeT63
Onderwerp Auteur

Hoe krijg ik papier uit de kreuk?

Di 21 Jan 2014, 17:35

Ik wil mijn tafeltje beplakken met inpakpapier. Helaas heeft de rol dubbelgevouwen gezeten dus zitten er kreuken en deuken in. Weet iemand hoe ik die er uit krijg?

Anja

Re: Hoe krijg ik papier uit de kreuk?

Di 21 Jan 2014, 19:16

Hallo Monique,

Dat is denk ik nog niet zo eenvoudig. Ik kan twee oplossingen bedenken:
  1. De atlas! Met andere woorden, het papier uitrollen en de beschadigde delen een tijdje laten liggen onder een zware stapel boeken.
  2. Het papier uitrollen en de beschadigde delen strijken. Misschien voor de veiligheid handig om een doek tussen het strijkijzer en het papier te gebruiken (en niet vergeten stoom uit te zetten :D )

Persoonlijk denk ik dat strijken het meeste effect heeft, maar of je de vouw helemaal weg krijgt weet ik niet! Je kunt het natuurlijk altijd op een stukje proberen.

Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!
Anja
Life does not have to be perfect to be wonderful

MootjeT63
Onderwerp Auteur

Di 21 Jan 2014, 19:56

Dat strijken ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip!

xandrap

Di 21 Jan 2014, 19:57

Volgens mij is het praktisch onmogelijk om de vouwen echt uit het papier te krijgen. Je krijgt het papier wel recht (bijvoorbeeld met strijken of voorzichtig terug vouwen), maar je ziet de vouw wel vaak nog zitten. Meestal is het papier ter plaatse van de vouw dusdanig beschadigd dat je dit niet meer weg krijgt!
Pluk de dag!

MootjeT63
Onderwerp Auteur

Vr 24 Jan 2014, 23:49

Gisteren een poging tot strijken gedaan, werd het toch niet helemaal... ten eerste viel mijn strijkplank uit elkaar, die was denk ik stomverbaasd dat ie uit de gangkast werd gehaald :P Ik zette de plank in de kamer en toen klapte hij in elkaar en bleek dat het onderstel losgeraakt was. Dus alleen de plank op de grond gelegd, en het papier voorzichtig gestreken met een handdoek erover. De kreuken waren nog net zo zichtbaar als daarvoor :eh:

Vanmiddag kwam een vriend langs en die zei dat ik het papier met behangplaksel op de tafel kon lijmen en dan zouden de kreukels er ook uit gaan. En inderdaad, het ziet er al heel leuk uit! Het is nu aan het drogen en de poes kijkt steeds verbaasd naar de tafel omdat er soms geluidjes uit het drogende papier komen :lol:

Het is nog niet helemaal klaar maar ik laat vast een paar fotos zien van vóór

Afbeelding

en ná het geplak:

Afbeelding

Afbeelding

moet nog een klein stukje wegwerken dat kapot gegaan is maar ik vind het al heel leuk geworden!
Afbeelding

En morgen als alles droog is de randjes nog afwerken want nu ziet het er uit alsof er een scheef tafelkleed op ligt :lol:

Anja

Zo 26 Jan 2014, 16:35

Dat was inderdaad ook nog een optie, met behangpapier! Daar had ik nog niet aan gedacht!

Wel leuk geworden inderdaad. Een hele nieuwe 'look'!

MootjeT63
Onderwerp Auteur

Vr 31 Jan 2014, 11:44

Anja schreef:
Dat was inderdaad ook nog een optie, met behangpapier! Daar had ik nog niet aan gedacht!

Wel leuk geworden inderdaad. Een hele nieuwe 'look'!

Het was nog steeds inpakpapier hoor (cadeaupapier) :) Maar met behanglijm ging het inderdaad een heel stuk beter. En daarna heb ik er ook nog doorzichtig plakfolie overheen gedaan, dan is tenminste mijn papier wat meer beschermd, anders kan ik het iedere week/maand opnieuw doen, en daar heb ik echt geen zin in.

Afbeelding
Afbeelding

Anja

Do 06 Feb 2014, 07:45

Ik bedoelde natuurlijk ook behanglijm!