Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

RDI
Onderwerp Auteur

Handlletteren

Vr 13 Jan 2017, 22:20

Hoi;

Ik zie hier nog weinig mensen die berichtjes plaatsen over handletteren...Of ik moet verkeerd zoeken?

In ieder geval, ik vind dat juist leuk om te doen, en wellicht zijn er meer mensen die dat ook leuk vinden?

Ik heb een aantal voorbeelden gevonden bij Stempelfundie ik nu aan het proberen ben. Ze zijn best pittig voor een beginner als ik, maar wie weet heeft iemand andere leuke sites waar je voorbeelden terug kunt vinden?

Ik wil graag een mooie creatie op een raam maken, bijvoorbeeld met de feestdagen, of verjaardagen, maar uiteraard eerst even wat oefenen...

Nou, tot horens!

Miranda

Re: Handlletteren

Za 14 Jan 2017, 08:17

Hallo,

Nee klopt ben ik zelf ook nog niet eerder tegen gekomen op het forum. Heb je toevallig voorbeelden van wat u tot nu toe hebt gedaan? En welk materiaal gebruik je daar dan voor? Ben er zelf ook niet erg bekend mee, maar wil er wel meer over weten.

Groetjes, Miranda

Ineke

Za 14 Jan 2017, 09:58

handletteren ? wat moet ik me daarbij voorstellen?

RDI
Onderwerp Auteur

Wo 18 Jan 2017, 11:45

Handletteren is eigenlijk een verzamelnaam voor sierlijk letters kunnen schrijven.  Kan eigenlijk met alles, waar je mee kunt schrijven/schilderen.

Ik vind het leuk om dat met krijtstiften te doen. Juist ook, omdat dit goed te corrigeren is: doe je het op glas, dan kun je het met een doekje/ spons zo weer wissen, en opnieuw beginnen.

Maar ook op een krijtbord natuurlijk! 

1 van de voorbeelden die ik heb gemaakt is deze raamtekening:

Afbeelding
Die is ook bij Stempelfun op de website geplaatst. Een antal van deze sjablonen zijn ook terug te vinden; je kunt er makkelijk mee oefenen! Met glas is dat extra handig, want je plakt het aan de andere kant, en kunt het dan (leesbaar) op je raam krijgen. Hier kun je de sjablonen vinden (de gene die ik op het voorbeeld heb staan, zijn er helaas niet meer te vinden):

Handletteren gratis voorbeelden

Dat was bij deze overigens nog makkelijker, ik zet het raam gewoon, nadat ik m maakte, op een andere plek neer :-)

Miranda

Do 19 Jan 2017, 08:11

Wat leuk geworden zeg! Zeker zo met de kerst :-) Al idee wat je nu op je raam gaat zetten?
Hier zou je ook mooie kaarten zelf mee kunnen maken. Erg leuk om te zien!

RDI
Onderwerp Auteur

Do 19 Jan 2017, 22:23

Dank je wel, Miranda! Wel met een beetje hulp hoor (workshop gevolgd), maar het lukte verrassend goed!

Ineke

Zo 05 Feb 2017, 08:53

ziet er erg leuk uit!

Miranda

Ma 06 Feb 2017, 08:54

Toevallig geven ze hier in de buurt workshop in handletteren, dus waarschijnlijk is dat nu ook beetje in? Misschien dat er bij jou in de buurt ook workshops worden gegeven? Kun je daar ook wat ideeen en technieken opdoen?