Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

Anja
Onderwerp Auteur

Goedkope kerstkrans

Zo 23 Nov 2014, 20:06

Vandaag zelf een mooie kerstkrans gemaakt voor weinig geld! Heb voor een paar euro een klein stukje stof en lint gekocht op de markt en wat oude kerstballen gebruikt. Heb nog geen foto van de krans, maar heb er wel een gevonden op internet die er veel op lijkt.

Benodigdheden
  • Ring (ik heb deze gemaakt van een paar oude stukken karton. heb drie lagen uitgeknipt en op elkaar gelijmd. dan is hij stevig genoeg)
  • Stof en lint (ik heb rode stof en goud lint gebruikt)
  • Grote en kleine kerstballen
  • Ijzerdraad
  • Secondelijm
  • Kniptang
Uitleg
  1. Bevestig de stof aan de ring met behulp van het ijzerdraad. Doe dit losjes.
  2. Wikkel de lint ook losjes om de stof heen en bevestig deze ook met ijzerdraad.
  3. Bind met behulp van een ijzerdraadje een aantal kerstballen aan elkaar en bevestig deze met hetzelfde ijzerdraadje aan de krans. Het mooiste is om ze op dezelfde plaats te bevestigen als waar je de stof en het lint hebt vastgemaakt. Dan zie je het ijzerdraad niet zo goed. Ik heb het haakje van de kerstballen (was bij mij een dopje) eerst met secondelijm goed vastgemaakt aan de bal, zodat deze niet los zou laten.
  4. Draai de ijzerdraadjes goed vast en knip de overtollige stukken af.
  5. Je kunt nu natuurlijk ook nog groene kersttakken toevoegen, alleen die heb ik nog niet!

http://foreverdecorating.blogspot.nl/2011/11/all-that-glitters-wreath-tutorial.html
Afbeelding
Life does not have to be perfect to be wonderful

suuske

Re: Goedkope kerstkrans

Ma 24 Nov 2014, 10:31

Mooie krans. Lijkt me toch wel moeilijk om te maken.. Ben benieuwd naar jou krans.

Anja
Onderwerp Auteur

Ma 24 Nov 2014, 21:38

suuske schreef:
Lijkt me toch wel moeilijk om te maken..

Dat valt wel mee hoor! Het is natuurlijk wel even kijken hoe je de stof het mooiste bevestigt en de ijzerdraadjes uit het zicht houdt, maar dat is niet heel moeilijk. Als hij klaar is met de kersttakken en als hij ophangt plaats ik een foto.
Life does not have to be perfect to be wonderful

Miranda

Di 25 Nov 2014, 20:09

Helaas ben ik zelf niet zo creatief met bloemen, kransen etc. Jammer, als ik dit zie.
Wie weet nog eens keertje proberen.