Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

JDbaas
Onderwerp Auteur

Pyrografie met weerstandsdraad

Za 28 Jul 2018, 12:48

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een vorm te maken met weerstandsdraad en deze vervolgens in te branden op hout d.m.v. een accu. Dit wil ik doen omdat ik de vraag kreeg van mijn zus (die bij een kinder dagopvang werkt) of ik iets leuks met hout wou doen met de kinderen. (4 tot 9 jaar)

Is dit mogelijk?/heeft iemand hier ervaring mee?/hoe sluit ik de accu aan? (Toch gewoon volledige stroomkring of krijg je dan ook kortsluiting?) En hoeveel OHM weerstand is geschikt?

Miranda

Re: Pyrografie met weerstandsdraad

Ma 30 Jul 2018, 18:38

Ik ben hier niet mee bekend. Wel met sjablonen en dan op hout branden, maar dat is vast niet wat je bedoeld? Met weerstandsdraad heb ik geen ervaring. Maar wie weet iemand anders wel?

DeKnutseljuf

Re: Pyrografie met weerstandsdraad

Di 05 Feb 2019, 11:54

Dat lijkt me niet zo veilig allemaal, met kinderen erbij. Je kan ook gewoon houtbrandaparaatjes kopen. Of je huurt De Knutseljuf Ede even in, ik heb er 12 die ik dan meeneem. :) Trouwens, 4 jaar is veel te jong zie ik net, om te brandschilderen/houtbranden. Vanaf 8/9 jaar is het begeleiding verantwoord. (vind ik dan)