Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

Olivia
Onderwerp Auteur

boetseerklei

Za 18 Aug 2018, 15:18

een vraagje over klei. Met onderstaande mal heb ik al meermaals geprobeerd om zelf ornamentjes te maken; het wil echter niet lukken. Ik laat ze altijd een nachtje drogen (en uitharden) maar zodra ik probeer de vormpjes uit de mal te krijgen, breken ze in meerdere stukken. De mal is van silicone en ik gebruik DAS boetseerklei  (droogt aan de lucht, moet je niet bakken).  Het is me nog nooit gelukt om er eentje in zijn geheel uit te halen. Wat doe ik verkeerd?  Moet er misschien eerst iets in de mal gesmeerd worden (zoals je een bakblik insmeert vooraleer de deeg erin te gieten?).   Hopelijk hebben jullie tips, alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Olivia op Za 18 Aug 2018, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Olivia
Onderwerp Auteur

Re: boetseerklei

Za 18 Aug 2018, 15:23

de foto wordt blijkbaar niet aangenomen wegens "teveel tekens". Ik kan het jullie dus niet laten zien welke mal ik gebruik. Het is een flexibele siliconemal zoals gebruikt wordt om te bakken, maar dan voor kleine ornamentjes zoals bloemetjes, krullenbogen enz.

Miranda

Re: boetseerklei

Di 05 Feb 2019, 10:01

Ben je er ondertussen al uitgekomen?
Doe je de klei goed doorkneden? Dat is erg belangrijk.