Knutselforum.com | Forum voor liefhebbers van knutselen en creativiteit. Plaats hier je vragen, tips en berichten over knutselcreaties.

Olivia
Onderwerp Auteur

waar naartoe met je knutsels ?

Za 25 Jun 2016, 17:20

dag knutselliefhebbers,
ik ben 55 jaar en sinds 1 jaar full-time huisvrouw.
Ik ben dol op decoupage en doe dit op allerlei dingen (wijnkistjes, dozen, flessen, kapstokken, dienbladen, mdf, hout...).  Vrienden en familie kregen regelmatig zo'n decoupage-project als cadeau maar intussen heeft iedereen al meerdere stuks van mijn kunnen in huis en ben ik gestopt om hen hiermee 'op te zadelen'.  Met decoupage zelf stoppen is echter onmogelijk (!) met als gevolg dat de wijnkistjes en dozen zich opstapelen.  Ik probeerde ze te verkopen via 2dehands websites, zonder resultaat.  Ook stond ik al 2 x op een rommelmarkt maar er is precies weinig interesse voor: de voorbijgangers vinden het allemaal wel mooi, leuk en schattig maar verder lopen ze door.  De vraagprijzen zijn echt laag (enkel onkosten materiaal), dat is dus zeker de reden niet dat de verkoop niet vlot.  Ik zoek bijgevolg een manier om mijn voorraadje kwijt te raken zonder alles te moeten dumpen in de kringloopwinkel. 
Nu mijn vraag: wat doen jullie met jullie knutsels eens de familie en vriendenkring 'verzadigd' is? Alle tips zijn welkom !

Miranda

Re: waar naartoe met je knutsels ?

Zo 26 Jun 2016, 10:06

Heel herkenbaar. Omdat wij gingen verhuizen wilde ik ook graag van mijn spullen af dus heb ik al mijn restant aan de rommelmarkt gegeven.Dat wordt jaarlijks georganiseerd en van mijn spullen wordt er dan ieder jaar wel wat verkocht, dus komt het toch nog goed terecht. Voor de rest kwam ik ook niet verder dan koopjeshoeken van Facebook, marktplaats, zeelandnet etc. 
Misschien kun je nog wat foto's op dit forum zetten en krijg je via deze weg nog wat verkocht? 
Veel succes met de verkoop!

Olivia
Onderwerp Auteur

Zo 26 Jun 2016, 10:40

het lastige is dat met verkoop via internet de verzendkosten meestal hoger liggen dan de prijs van het object zelf.  Ik heb ondervonden dat mensen meermaals afhaken omdat de bijkomende verzendkosten hoger zijn dan het spulletje dat ze wilden kopen: ik had toen al een aangepaste verzendingsdoos gekocht, het pakje lag vertrekkensklaar, en toen kreeg ik een mail dat ze het toch maar niet deed omdat de totaalprijs dan eigenlijk wel hoog werd.  Niet leuk hoor.  Net om het probleem van verzendkosten te vermijden heb ik nadien een rommelmarkt geprobeerd, maar zoals ik al zei, ook niet met daverend succes. 

Anja

Ma 27 Jun 2016, 08:43

Kun je eens een foto plaatsen van wat u hebt liggen? Kan ik zelf ook eens rondvragen in mijn vrienden/kennissenkring, wie weet ;-)
Life does not have to be perfect to be wonderful

Anja

Ma 27 Jun 2016, 08:46

Op dit forum heeft arnold ook een bericht geplaatst met een site waar je gratis je spullen kunt verkopen. Daar misschien eens een kijkje op nemen?
Life does not have to be perfect to be wonderful

Olivia
Onderwerp Auteur

Ma 27 Jun 2016, 12:01

dankjewel Anja.  Heb intussen de site gevonden: diy-creations.nl.  Opnieuw zijn de verzendingskosten het probleem. Het pakje is te versturen via post NL en dat is minimum 6.95€.  Mijn spulletjes zijn meestal tussen 1 en 4€, met portkosten erbij zit je al gauw aan zo'n 10€ en de meeste mensen vinden dat teveel (wat ik best snap). En als ze wat verder weg wonen, is ook bij mij thuis ophalen geen optie (ik woon tegen Hulst, net over de grens in België).  Zelf zou ik ook geen 10€ betalen hoor, aan iets dat eigenlijk maar 3€ kost. 
Mijn idee is om verder nog wat op rommelmarkten te staan en intussen het knutselen wat op een lager pitje zetten tot er opnieuw wat meer ruimte komt !

SanCraft

Ma 27 Jun 2016, 19:03

Wat ik ook wel eens doe is het op koopjeshoeken in de eigen omgeving op Facebook. Ik kan me voorstellen, dat er ook wel mensen bij jou in de buurt zijn die de producten willen hebben. Alleen het is natuurlijk de kunst om ze te bereiken! Facebook is wel een goed middel, omdat het natuurlijk veel mensen bereikt. Misschien hebben ze in de omgeving van Hulst ook wel een Facebook Koopjeshoek?

Lisa

Do 12 Jan 2017, 20:43

Mijn vriendin en ik zijn nog op zoek naar veel wijnkistjes. Aan hoeveel verkoop je ze? Ik las dat je in hulst woont ikzelf woon vele verder in NL maar mijn vriendin woont in Sint-Niklaas.

Olivia
Onderwerp Auteur

Vr 13 Jan 2017, 08:00

Zoek jij onbewerkte wijnkistjes, want de kistjes waarover ik het heb zijn allemaal gepimpt.   Decoupage en sjabloneren zijn mijn hobby, dus de kistjes zijn allemaal al door mijn handen gegaan!  Mocht je geinteresseerd zijn in deze gepimpte kistjes, dan wil ik alsnog foto's gaan nemen om ze hier te posten.  Laat het maar weten!